This shows you the differences between two versions of the page.
| Both sides previous revision Previous revision Next revision | Previous revision | ||
|
git_v_krizovem_managementu [2017/08/02 19:57] efox |
git_v_krizovem_managementu [2017/08/02 20:21] (current) efox |
||
|---|---|---|---|
| Line 6: | Line 6: | ||
| * **krizový management (krizové řízení)** = je souhrn řídících činností včetně příslušných orgánů zaměřených na analýzu a vyhodnocení bezpečnostních rizik, plánování, | * **krizový management (krizové řízení)** = je souhrn řídících činností včetně příslušných orgánů zaměřených na analýzu a vyhodnocení bezpečnostních rizik, plánování, | ||
| * je to souhrn vědeckých poznatků, odborných postupů a aplikačních nástrojů preventivních, | * je to souhrn vědeckých poznatků, odborných postupů a aplikačních nástrojů preventivních, | ||
| + | * je univerzálním termínem pro pojmenování procesů spojených | ||
| + | antropogenního, | ||
| + | * | ||
| + | |||
| * **krize** = složitá krizová situace, vníž je významným způsobem narušena rovnováha mezi základními charakteristikami systému na jedné straně a postojem okolního prostředí na straně druhé | * **krize** = složitá krizová situace, vníž je významným způsobem narušena rovnováha mezi základními charakteristikami systému na jedné straně a postojem okolního prostředí na straně druhé | ||
| * **krizová situace** = nepředvídatelný nebo obtížně předvídatelný průběh skutečností | * **krizová situace** = nepředvídatelný nebo obtížně předvídatelný průběh skutečností | ||
| Line 23: | Line 27: | ||
| * obranné plánování | * obranné plánování | ||
| * civilní nouzové plánování (plánování zdrojů pro podporu ozbrojených sil a úkolů ochrany obyvatelstva) | * civilní nouzové plánování (plánování zdrojů pro podporu ozbrojených sil a úkolů ochrany obyvatelstva) | ||
| - | * havarijní plánování -řešením krizových situací vzniklých vdůsledku přírodních katastrof a antropogenních havárií (zde je možnost využít modely a geografické informace | + | * havarijní plánování -řešením krizových situací vzniklých vdůsledku přírodních katastrof a antropogenních havárií (zde je možnost využít modely a geografické informace / MVČR a IZS) |
| * Základem managementu (krizového řízení) je získávání, | * Základem managementu (krizového řízení) je získávání, | ||
| * nástroje: | * nástroje: | ||
| Line 58: | Line 62: | ||
| * událost -> provizorní obnova -> rekonstrukce -> prevence -> příprava | * událost -> provizorní obnova -> rekonstrukce -> prevence -> příprava | ||
| - | {{ :: | + | * {{ :: |
| - | {{ :: | + | * {{ :: |
| ====== IZS ====== | ====== IZS ====== | ||
| + | |||
| * Integrovaný záchranný systém (IZS) je pojem, pod kterým se rozumí koordinovaný postup jeho složek při přípravě na mimořádné události a při provádění záchranných a likvidačních prací. | * Integrovaný záchranný systém (IZS) je pojem, pod kterým se rozumí koordinovaný postup jeho složek při přípravě na mimořádné události a při provádění záchranných a likvidačních prací. | ||
| * není to instituce | * není to instituce | ||
| Line 100: | Line 105: | ||
| ---- | ---- | ||
| * global hazard atlas | * global hazard atlas | ||
| - | * | + | * DROZD = Projekt Dobrovolné registrace občanů České republiky při cestách do zahraničí (DROZD) umožňuje účinně organizovat pomoc českým občanům, kteří poskytnou na dobrovolném základě informace o svém plánovaném pobytu v zahraničí. |