This shows you the differences between two versions of the page.
| Both sides previous revision Previous revision Next revision | Previous revision | ||
|
server [2017/01/08 13:46] efox |
server [2017/01/08 16:16] (current) efox [htaccess] |
||
|---|---|---|---|
| Line 163: | Line 163: | ||
| * diferenciální záloha | * diferenciální záloha | ||
| + | ====== server ====== | ||
| + | * počítač (HW), který poskytuje nějakou službu | ||
| + | * unix=daemon, | ||
| + | * realizace pomocí aplikačního síťového protokolu | ||
| + | * HTTP (web) | ||
| + | * LPD (tisk) | ||
| + | * SMB (sdílení disků a tiskáren) | ||
| + | |||
| + | ===== druhy serverů ===== | ||
| + | * webový | ||
| + | * přijíma požadavky ve tvaru http | ||
| + | * statický / dynamický obsah | ||
| + | * souborový | ||
| + | * databázový | ||
| + | * obsluhuje geografické prostorové a neprostorové data a poskytuje přístup a řízení dat skrze SQL | ||
| + | * tiskový | ||
| + | * faxový | ||
| + | * proxy | ||
| + | * aplikační | ||
| + | * spojuje webový server se serverovou stranou aplikace (např. SSA - mapový server) | ||
| + | * herní | ||
| + | |||
| + | ===== apache http server ===== | ||
| + | * softwarový webový server s otevřeným kódem pro Linux, BSD, MS Windows a další platformy | ||
| + | |||
| + | ==== htaccess ==== | ||
| + | {{:: | ||
| + | |||
| + | * dá se i zablokovat přístup z IP adresy (deny from 123.156.189.123) | ||
| + | * nebo blok adres (123.156) | ||
| + | * nebo znepřístupnit všem - deny from all | ||
| + | |||
| + | ====== RPCP (remote procedure call) ====== | ||
| + | * jednoduchý mechanismus pro tvorbu aplikací typu klient/ | ||
| + | * poskytuje své služby formou procedur!!! | ||
| + | * klient pošle serveru požadavek RPC spolu s jeho parametry -> server provede příslušnou proceduru -> klientovi pošle zpátky návratovou hodnotu | ||
| + | |||
| + | ====== COM ====== | ||
| + | * standard / programovací technika | ||
| + | * nezávislá na programovacím jazyku a OS | ||
| + | * určuje základní vlastnosti objektů a pravidla pro práci s nimi | ||
| + | * objekty v COM (komponenty) mezi sebou komunikují pomocí předem přísně stanovených protokolů | ||
| + | * **modularita** | ||
| + | * aby se 1 objekt nemusel zabývat tím, co dělají ostatní | ||
| + | * **univerzálnost** | ||
| + | * COM je totiž v podstatě standard pro zkompilované binární soubory | ||
| + | * **správa paměti** | ||
| + | * životní cyklus komponent se řídí referencemi (== počet pointerů které na objekt ukazují) | ||
| + | * klesne-li počet referencí na nulu - objekt se automaticky postará o vymazání sama sebe z paměti | ||
| + | * **modifikace COM** | ||
| + | * COM+, OLE, AtiveX,... | ||
| + | ===== DCOM ===== | ||
| + | * Distributed COM | ||