This shows you the differences between two versions of the page.
| Both sides previous revision Previous revision Next revision | Previous revision | ||
|
geometricke_korekce [2016/05/18 12:42] efox |
geometricke_korekce [2016/05/18 12:45] (current) efox |
||
|---|---|---|---|
| Line 37: | Line 37: | ||
| ==== polynomická tranformace ==== | ==== polynomická tranformace ==== | ||
| * vstupní snímek -> volba metody korekce -> výpočet parametrů -> kontrola přesnosti -> transformace a převzorkování -> výstupní snímek | * vstupní snímek -> volba metody korekce -> výpočet parametrů -> kontrola přesnosti -> transformace a převzorkování -> výstupní snímek | ||
| - | - sběr identických (vlícovacíh) bodů | + | - __sběr identických (vlícovacíh) bodů__ |
| * dvojice souřadnic (zdrojové a cílové) | * dvojice souřadnic (zdrojové a cílové) | ||
| * rovnoměrné rozmístnění identických bodů | * rovnoměrné rozmístnění identických bodů | ||
| * nejlépe hrany budov a tak, je blbost vybírat třeba něco v okolí říčního toku, protože to se mění v čase | * nejlépe hrany budov a tak, je blbost vybírat třeba něco v okolí říčního toku, protože to se mění v čase | ||
| - | - volba stupně | + | - __volba |
| * polynom prvního řádu | * polynom prvního řádu | ||
| * podobnostní -2 | * podobnostní -2 | ||
| Line 50: | Line 50: | ||
| * 2.řádu(6), | * 2.řádu(6), | ||
| {{ : | {{ : | ||
| - | - hodnocení | + | - __hodnocení |
| * koeficienty rovnic vytvářejí matici -> inverze této matice -> pro každý identický bod můžu vypočítat jeho polohu ve zdrojové soustavě | * koeficienty rovnic vytvářejí matici -> inverze této matice -> pro každý identický bod můžu vypočítat jeho polohu ve zdrojové soustavě | ||
| * jak moc velký rozdíl polohy bodu mezi zdrojovou a novou soustavou určuje RSME | * jak moc velký rozdíl polohy bodu mezi zdrojovou a novou soustavou určuje RSME | ||
| Line 58: | Line 58: | ||
| * X je nová souřadnice, | * X je nová souřadnice, | ||
| * počítám to jak pro jednotlivé dvojice, tak jako jednotlivou chybu. Když je u některé dvojice moc velká chyba, tak ten bod vyhodím a dělám to tak dlouho, dokud mi chyba neklesne pod jeden pixel | * počítám to jak pro jednotlivé dvojice, tak jako jednotlivou chybu. Když je u některé dvojice moc velká chyba, tak ten bod vyhodím a dělám to tak dlouho, dokud mi chyba neklesne pod jeden pixel | ||
| - | - převzorkování | + | - __převzorkování |
| - | * každém pixlu přiřadím hodnotu vypočítanou z původního obrazu | + | |
| {{ : | {{ : | ||
| - | | + | |
| - | * metoda je geometricky nejméně přesná. Výsledný snímek může obsahovat nespojitosti, | + | |
| - | * zachovává původní hodnoty pixelů | + | |
| - | * pokud budu pak obraz klasifikovat, | + | |
| {{ :: | {{ :: | ||
| - | | + | |
| - | * hodnota pixelu v novém obraze vypočtena jako vážený průměr 4 nejbližších pixelů z původního obrazu | + | |
| - | * shlazuje výsledný obraz -> ten pak ztrácí rozlišení | + | |
| {{ :: | {{ :: | ||
| - | | + | |
| - | * vážený průměr 16 nejbližších sousedů | + | |
| {{ :: | {{ :: | ||
| - | | + | |