This shows you the differences between two versions of the page.
| Next revision | Previous revision | ||
|
daprz_cviceni [2015/11/24 10:23] efox created |
daprz_cviceni [2015/12/11 12:24] (current) efox |
||
|---|---|---|---|
| Line 12: | Line 12: | ||
| systém souřadnic mapového zobrazení | systém souřadnic mapového zobrazení | ||
| - | způsoby zobrazení dat \\ | + | **způsoby zobrazení dat** \\ |
| - čb – barevná syntéza – pseudobarevný obraz. Vizualizace v barevném systému RGB tzv. aditivním skládáním | - čb – barevná syntéza – pseudobarevný obraz. Vizualizace v barevném systému RGB tzv. aditivním skládáním | ||
| - | Spektrální rozlišení \\ | + | **Spektrální rozlišení** \\ |
| - panchromatický snímek - multispektrální sníme - hyperspektrální snímek | - panchromatický snímek - multispektrální sníme - hyperspektrální snímek | ||
| + | |||
| + | ==== FILTRY ==== | ||
| + | - bodové zvýraznění nějaká křivka | ||
| + | - hustotní řezy | ||
| + | - zvýraznění konstrastu | ||
| + | - vyrovnání histogramu - equalizace | ||
| + | - custom stretch | ||
| + | |||
| + | == prostorové zvýraznění == | ||
| + | **filtrace** | ||
| + | - založena na zóně okolo pixelu | ||
| + | - filtrační okno | ||
| + | - ale vždycky to musí být čtverec a liché číslo (protože uprostřed musí být středový pixel) | ||
| + | |||
| + | **základní druhy filtrů** | ||
| + | | ||
| + | * jakože zvýrazní komín a větrák na střeše, nízkofrekvenční mi udělá jednolitou střechu, ale ta střecha už nebude mít tak výrazné hrany | ||
| + | * vědět druhy nízkofrekvenčních filtrů (průměrový, | ||
| + | * vysokofrekvenční filtry (diferenční, | ||
| + | |||
| + | * vyhodí to procenta informace (tak, aby se to dalo zobrazit jao RGB) | ||
| + | |||
| + | * kanonická komponentní analýza | ||
| + | * podíváme se na sníme a určíme typy shluku | ||
| + | * **tasseled cap** | ||
| + | * transformace barevného obrazu | ||
| + | * **layer stack** | ||
| + | |||
| + | === Co je PanSharpening? | ||
| + | |||
| + | | ||
| + | *mám panchromatický (15 metrů rozlišení např.) a multispektrální snímek (30 metrů rozlišení např) | ||
| + | | ||
| + | | ||
| + | | ||
| + | |||
| + | === Transformace IHS === | ||
| + | |||
| + | | ||
| + | | ||
| + | | ||
| + | | ||
| + | |||
| + | === Fourierovy transformace === | ||
| + | | ||
| + | /filter/FFT | ||
| + | |||
| + | * build mask -> fft.tiff -> pak ořezat, ale nedávat příponu tiff!, a vybrat ještě v options Selected areas OFF | ||
| + | * horizontální linie se ve fourierove spektru zobrazují o 90 stupnů, takže verttikální jsou horizonální a naopak | ||
| + | | ||
| + | === targening === | ||
| + | * hodně se používá ve vojenství. armáda potřebuje v nepřátelském území najít všechna letadla. použijí hypesktrální nebo multi snímy. bud pouziju spektralni krivku odrazivosti letadla, nebo si to letadlo zdigitalizuju trénovací plochu jako a pak to prozenu tim algoritmem a on mi najde na snimku vsechna letadla v tom uzemi. hledame strechy ale jsme omezeni protoze mame jenom rgb snimek. | ||
| + | |||
| + | |||
| + | |||
| + | |||
| + | |||
| + | |||