This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revision Previous revision Next revision | Previous revision | ||
biodiverzita [2017/10/30 10:33] efox |
biodiverzita [2017/10/30 12:03] (current) efox |
||
---|---|---|---|
Line 24: | Line 24: | ||
* výstup k porovnávaní: | * výstup k porovnávaní: | ||
* data: landuse (CLC, na lokální teoreticky ZABAGED - tam ale nejsou tematické informace-, takže využít mapování NATURY a nějakých dalších zdrojů //// dneska 3 různé mapové zdroje: na začátku je vrstva mapování biotopů - NATURA2000, pak KVES (produkt od AOPK a jsou tam biotopy, corine, zabaged a data z vuv)= kombinovaná vrstva ekosystémové služby, nevýhoda je, že nemá upravené expertní koeficienty / kombinovaná vrstva = KV = mapování biotopů + CORINE, přínos, že má upravené i ty expertní hodnoty = hodnoty, které odráží platnost pro čr / ty hodnoty jsou odvozené z BLM mapování, ale v tuto chvíli to BVM není po celé čr, ale co je, tak se promítá do KV. a to bude použité, KV se přestane používat a bude jenom BVM/ měřítko 1 : 10 000) | * data: landuse (CLC, na lokální teoreticky ZABAGED - tam ale nejsou tematické informace-, takže využít mapování NATURY a nějakých dalších zdrojů //// dneska 3 různé mapové zdroje: na začátku je vrstva mapování biotopů - NATURA2000, pak KVES (produkt od AOPK a jsou tam biotopy, corine, zabaged a data z vuv)= kombinovaná vrstva ekosystémové služby, nevýhoda je, že nemá upravené expertní koeficienty / kombinovaná vrstva = KV = mapování biotopů + CORINE, přínos, že má upravené i ty expertní hodnoty = hodnoty, které odráží platnost pro čr / ty hodnoty jsou odvozené z BLM mapování, ale v tuto chvíli to BVM není po celé čr, ale co je, tak se promítá do KV. a to bude použité, KV se přestane používat a bude jenom BVM/ měřítko 1 : 10 000) | ||
- | * silnice (world road map // silnice (zabaged) | + | * silnice (world road map //// silnice (zabaged) |
* fragmentace území (patches of natural areas - ze satelitu, případně výpočet z landuse a silnic) | * fragmentace území (patches of natural areas - ze satelitu, případně výpočet z landuse a silnic) | ||
* klimatické informace (centrální správa o kolik se mění teplota v určitých kvartálech / čhmu pro čr) | * klimatické informace (centrální správa o kolik se mění teplota v určitých kvartálech / čhmu pro čr) | ||
Line 31: | Line 31: | ||
* dusík (globální = základní model z balíku IMAGE, ale pixel je 100x100 km, což je pro nás blbý, takž pro čr existuje expertní neveřejné měření s přesností 1x1 km mimo zastavěné území) | * dusík (globální = základní model z balíku IMAGE, ale pixel je 100x100 km, což je pro nás blbý, takž pro čr existuje expertní neveřejné měření s přesností 1x1 km mimo zastavěné území) | ||
* vliv infrastrutkury = landuse a silnice a hustota obyvatel (eurostat / data ze sčítání obyvatel) | * vliv infrastrutkury = landuse a silnice a hustota obyvatel (eurostat / data ze sčítání obyvatel) | ||
+ | * pro každý driver spočítám hodnotu MSA a pak ta výsledná hodnota funguje že se dá těch 5 vrstev dohromady (vektorový součin pro zachování stejné hodnoty těch driverů) | ||
+ | * využtí: | ||
+ | * roadzone effect = ovlivněí biodiverzity v důsledku automobilové dopravy | ||
+ | * co má vliv: **silnice fragmentující území** | ||
+ | * způsob využití fragmentované pásu: výrazně se mění hydrologické efekty (vlhkost, výskyt těžkých kovů, odlítává mu sůl, zvyšuje se vnitřní proudění, odvod sedimentů, ta sůl poškozuje porost a živočichy a měn í všude hydrycké režimy protože váže vlhkst). další je hluk a světlo | ||